Sunday, August 3, 2014

“Darkness always had its part to play. Without it, how would we know when we walked in the light? It’s only when its ambitions become too grandiose that it must be opposed, disciplined, sometimes—if necessary—brought down for a time. Then it will rise again, as it must.” - Abarat



Hello Readers! 
Some months ago, I have discovered THE perfect pattern for sewing cute and everyday wear tops : The Plantain T-shirt from Deer & Doe. I've already sewed four tops (yes, FOUR tops) and there are two upcoming for the winter. I wanted to write a long post with them all, but this t-shirt demands to be apart simply because of the inspiration I had to sew it. 
Bonjour lecteurs!
Il y a quelques mois, j'ai découvert LE patron parfait pour coudre de jolis tops à porter tous les jours : le T-shirt Plantain par Deer & Doe. J'ai déjà cousu quatre hauts (oui, QUATRE hauts) et il y en a deux nouveaux à venir pour l'hiver. Je voulais écrire un long article avec tous les hauts, mais ce t-shirt demandait d'être à part, simplement par l'inspiration que j'ai eue pour le coudre.  

(You can click on the photos for sources) (Vous pouvez cliquer sur les photos pour les sources)

Shocking, my inspiration is from Belle in Once Upon a Time (again, but in my defence, it might be the last inspiration from this character. Her style changed a little bit and I don't particularly like it). In the episode 11 of the season 3, she is wearing this lace ribbon wool sweater t-shirt from Red Valentino (I am not so certain about the brand though). Believe me or not, this top is worth 255$. I'm a student and there is no way I would ever even think about buying a garment that worth so much money. 
On the show, Belle is always wearing a coat with it, so I didn't see the sleeves until I look for the top on the Internet. Nop. Not my kind of sleeves at all. To puffy. I wanted something original, not a true copy of Red Valentino's version, and something I could wear easily when I don't want to play dress up. The plantain was the best idea. I only had to add stretch black ribbon in the front and to use a striped grey knit fabric. 
Surprenant, mon inspiration provient de Belle dans Il était une fois (Once Upon a Time) (encore, mais pour ma défense, c'est peut-être la dernière inspiration que je vais avoir du personnage. Son style vestimentaire a changé et je ne l'aime pas particulièrement). Dans l'épisode 11 de la saison 3, elle porte ce t-shirt avec des rubans en dentelle de Red Valentino (je ne suis pas si certaine de la marque par contre). Croyez-moi ou non, ce haut coûte 255$. Je suis une étudiante et jamais l'idée d'acheter une pièce de vêtement à ce prix ne me viendrait en tête. 
Dans l'émission, Belle porte toujours un manteau par dessus son haut donc je n'ai pu voir les manches qu'en cherchant sur Internet. Non. Vraiment. Ce n'est pas mon genre de manches du tout. Un peu trop bouffant. Je voulais quelque chose d'original, sans faire une copie conforme de la version de Red Valentino, en plus d'être quelque chose à porter tous les jours. Le plantain était la meilleure idée. Je n'ai eu qu'à ajouter un ruban élastique noir sur le devant et d'utiliser un tricot gris ligné.  




The facts :
Fabric : Knit
PatternPlantain, by Deer & Doe
Year: 2014
Notions: Extensible lace ribbon

Les faits : 
Tissu : Tissu extensible
Patron : Le t-shirt Plantain, par Deer & Doe
Année : 2014
Notions : Ruban en dentelle extensible



What do you think? Simple, but cute at the same time for a t-shirt! 
Qu'en pensez-vous? Simple, mais tout de même mignon pour un t-shirt!



Rendez-vous sur Hellocoton !

No comments:

Post a Comment