Saturday, June 7, 2014

“I've always resented Hermione, because I wanted to be her so badly and she never seemed to appreciate as much as I thought she should that she got be her. She got to live at Hogwarts and be friends with Harry and kiss Ron, which was supposed to happen to me.” - Dash & Lily's Book of Dares


Hello Readers! 
With the latest MMM, I realized how much I had to catch up on by blog posts. I'm very busy right now, but I got lucky enough to manage some times to take pictures of my new favorite top ever, my carme blouse by Pauline Alice. I was attracted to the originality of the pattern, of the choice of wearing long sleeves or to attach them and by the possibly of attaching the collar or to leave it open according to my mood. 
Bonjour lecteurs! 
Avec le dernier MMM, j'ai réalisé à quel point je devais me rattraper sur les articles de mon blog. Je suis très occupée en ce moment, mais j'ai été assez chanceuse pour me trouver un peu de temps pour prendre les photos de mon nouveau haut favoris à vie, ma blouse carme par Pauline Alice. J'ai été attirée par l'originalité du patron, le choix de pouvoir laisser les manches longues ou attachées et le fait de pouvoir attacher le collet ou de le laisser complètement ouvert selon mes envies. 


For those who follow my blog, you might already know that I find most of my inspiration in TV shows and movies. This time, the inspiration is from a top that I saw on Pretty Little Liars, worn by Spencer, which is also worn by Alex in Wizards of Waverly Place. I loved this top the second I saw it, but I wasn't sure if it was because of the print or the pattern. I bought this amazing floral fabric thinking of this top, but I thought about the pattern for a while until I saw the Carme Blouse. I automatically knew they would be perfect together! And... I was right! Pour ceux qui suivent mon blog, vous savez probablement déjà que mon inspiration provient de séries télé ou de films. Cette fois-ci, je me suis inspiré d'un haut que j'ai vu être porté par Spencer dans Les menteuses (Pretty Little Liars) et par Alex dans Les sorciers de Waverly Place (Wizards of Waverly Place). J'ai aimé ce haut à la seconde où je l'ai vu, mais je ne savais pas si c'était à cause du patron ou du motif. J'ai donc acheté ce magnifique tissu fleuri en pensant à ce haut, mais j'ai hésité quelque temps sur la patron à utiliser, jusqu'à ce que je vois la Carme Blouse. Ils étaient faits pour être ensemble! Et ... J'ai si raison!   





The facts : 
Fabric : 
Voile/Chiffon 
Pattern: Carme Blouse by Pauline Alice
Year: 2014
Notions: 7 buttons 


Les faits : 
Tissu : Voile/Chiffon 
Patron : Blouse Carme par Pauline Alice
Année : 2014
Notions : 7 boutons

Guys. You have to try this pattern. Seriously. It is magical  It might look hard because of the bib or the sleeves, but Pauline is showing every step on her blog with complete videos. She even gives some advice on how to sew certain pieces together that makes life so much easier when you love to sew blouses like me! I might not recommend using a voile fabric like I did, because it was a bit of a pain. I couldn't use any pins on it, and even if I rarely use any, you need them for the bib part, trust me! Otherwise, the pieces fit perfectly together and it allows you to create an awesome blouse. I already bought a shiny burnt orange fabric to make another one. 
Il faut essayer ce patron. Sérieusement. Il est magique. Il peut aussi sembler difficile à cause de la bavette ou des manches, mais Pauline montre chaque étape sur son blog par des vidéos très claires. Elle donne même quelques trucs sur comment coudre certaines pièces ensemble qui rend la vie tellement plus simple lorsque vous aimez coudre des chemises comme moi! Je ne recommande pas de choisir un voile comme tissu puisque ce fut assez ardu. Je ne pouvais utiliser aucune épingle, et même si j'en utilise que rarement, il en faut pour la partie bavette, croyez-moi! Sinon, les pièces vont super bien ensemble et ils permettent de créer une blouse géniale. J'ai déjà acheté un tissu brillant orange brûlé pour m'en faire une deuxième. 


Happy Sewing Everyone! 
Bonne couture à tous! 
Rendez-vous sur Hellocoton !

No comments:

Post a Comment