Wednesday, April 23, 2014

“You have plenty of courage, I am sure," answered Oz. "All you need is confidence in yourself. There is no living thing that is not afraid when it faces danger. The true courage is in facing danger when you are afraid, and that kind of courage you have in plenty.” - The Wonderful Wizard of Oz


Hello Readers! 
A long time ago, my mother asked me to make a dress for her. We have been looking in my pattern stash and then on the Internet, but she wasn't certain of what kind of dress she wanted. After some hesitation, we've ended up with the Lady Skater dress pattern. I saw so many cute dresses on Pinterest with this pattern, I thought it would be a good idea. My mom chose a beautiful stretch fabric which can be worn in summer (ok, let's say spring) as well as autumn/winter, thanks to the print and the dark colours. 
Bonjour lecteurs! 
Il y a déjà quelque temps, ma mère m'a demandé de lui coudre une robe. Nous avons regardé dans ma réserve de patrons et sur internet, mais elle n'était pas certaine de ce qu'elle voulait vraiment. Après quelques hésitations, nous avons choisi le patron Lady Skater Dress. J'ai vu tellement de jolies robes sur Pinterest utilisant ce patron que j'ai cru que se serait une bonne idée. Ma mère a choisi un beau tissu extensible qui peut être porté autant en été (ok, disons plutôt le printemps) qu'en automne/hiver grâce à l'imprimé et aux couleurs foncées. 

The facts :
Fabric : I'm not sure that it is a knit fabric, but it is very extensible
Pattern: Lady Skater Dress
Year: 2014
Notions: None!



Les faits : 
Tissu : Je ne suis pas certaine que se soit un tricot, mais il s'agit d'un tissu c'est très extensible
Patron : Lady Skater Dress
Année : 2014
Notions : Aucun!






My mom is short and this is why I had to cut a bit at the waist and at the bottom of the dress because it was a bit too long. My mom also wanted to have a little belt from the same fabric to worn when she feels like it. Isn't she pretty in this dress? 
Puisque ma mère est petite, j'ai coupé un peu à la taille pour mettre la ceinture plus haute et j'ai également coupé un peu le bas de la robe puisqu'elle est assez longue. Ma mère voulait également une petite ceinture dans le même tissu qu'elle pourrait mettre ou enlever selon ses envies. N'est-elle pas jolie dans cette robe? 


Voilà! Happy Sewing Everyone! 
Voilà! Bonne couture à tous! 
Rendez-vous sur Hellocoton !

No comments:

Post a Comment