Monday, June 3, 2013

New blouse, new shorts... What else?


You know that feeling when you're getting a new job and on the first day, you just don't know what to wear? Well, tomorrow i'm starting a new summer job and I have to wear something not classy, but "de bon goût'' (with good taste). That's why I've decided to make an other blouse, because I just love blouses!! With a little black skirt, the look is really casual and perfect for a first day at work. 
Vous connaissez ce sentiment quand vous obtenez un nouveau travail et le premier jour, vous ne savez pas quoi porter? Et bien demain, je commence un nouvel emploi d'été et je dois porter quelque chose qui reflète le bon goût. Pour cette raison, j'ai décidé de me faire une autre chemise, parce que j'adore les chemises!! Avec une petite jupe noire, le résultat est très casuel et parfait pour un premier jour de travail.


I've already made the same blouse with the same fabric, but purple instead of red, to make it look just like the one Jess is wearing in New Girl. In the same tv show, she is wearing a red and a green gingham blouse... I already have the fabric for the green one!! 
J'ai déjà fait la même blouse dans le même tissu, mais en mauve à la place de rouge, pour refaire celle que Jess porte dans l'émission New Girl. Dans la même série télé, elle porte une blouse rouge et une verte... J'ai déjà acheté le tissu pour m'en faire une verte!! 


The Facts :
Fabric : Cotton
Pattern: McCall's 6649
Year: 2013
Notions: 9 buttons
Time to complete: 2 days
First worn: Not yet
Wear again? Oh yes I will.
Total price: 8$ 
Les faits : 
Tissu : Cotton
Patron : 6649 par McCall's
Année : 2013
Notions : 9 boutons
Temps pour compléter : 2 jours
Première fois porté : Pas encore
Penses-tu le porter encore? Oh oui!
Prix total : 8$ 




For the shorts, it's the first time that i'm making that sort of garment. I used the pattern 7550 from Burda and it was.. Well, the pockets were wayyy to big so I had to take them off to cut them. I damaged the fabric a little so that's why my pockets are a bit too low. I had some trouble with the zipper, but practice makes perfect, I will make others!! And did I say that they are super comfy?! 
Pour les culottes courtes, c'est la première fois que je cous ce genre de vêtement. J'ai utilisé le patron 7550 de Burda et ce fut... Et bien, les poches étaient vraiment trop grosses, donc j'ai du les découdre et j'ai abimé le tissu, raison pour laquelle elles sont aussi basses. J'ai aussi eu des problèmes avec la fermeture éclair, mais la pratique rend parfais, je vais en faire d'autres!! Et ai-je dis qu'ils sont très confortable?! 




The Facts :
Fabric : ?
Pattern: Burda 7550
Year: 2013
Notions: 1 5" zipper + 1 button
Time to complete: 1 afternoon
First worn: Not yet
Wear again? Yes
Total price: 12$ 
Les faits : 
Tissu : ?
Patron : Burda 7550
Année : 2013
Notions : 1 fermeture éclair de 12 cm
Temps pour compléter : 1 après-midi
Première fois porté : Pas encore
Penses-tu le porter encore? Oui
Prix total : 12$ 






Rendez-vous sur Hellocoton !

8 comments:

  1. C'est absolument ravissant! En plus, ca te va super bien!

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. Just posted it on my Sassy Sewing Bee's facebook page. https://www.facebook.com/SassySewingBees Too cool not to.

      Delete
    2. Oh wow, thank you so much !! :) It's really nice from you. You made my day.

      Delete
  3. That shirt fits you so well and your shorts look great! I love your MP tag! Where did you get it?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you!! For the tags, I made them myself. You can take a look on my tutorial here : http://mpbymaude.blogspot.ca/2012/07/homemade-label-tutorial.html (or clic on "label'' in my "labels")
      It's super easy to do !!! :)

      Delete
  4. Better still this shirt on Burda led me to your lovely blog! :-)

    ReplyDelete